Diagnostyka samochodowa, interfejsy diagnostyczne
Produkty Diagnostyka OBDII Programy Download Kontakt
Programy do diagnostyki samochodowej OBDII EOBD

Diagnostyka podstawowa

Diagnostyka zaawansowana

 

Standardy OBDII

 
Wszystkie samochody sprzedawane w USA po roku 1996 muszą być zgodne z OBDII. W UE wymóg ten wprowadzono w 2000 roku dla silników zasilanych benzyną a w 2003 roku również dla diesli.

Istnieje 5 standardów komunikacji z OBDII/EOBD/JOBD:

Standard Stosowany w:
J1850 PWM Ford do 2003 z systemem zarządzania silnikiem EEC-V.
Ford Cougar (wszystkie UK modele), Ford Puma (1.6 i 1.7), Ford Fiesta Zetec modele do 2003, Ford Mondeo Zetec modele do 2003, Ford Focus do 2003 (i niektóre nowe Jaguary, np. S-Type i X-Type)
J1850 VPW General Motors, Chrysler
ISO9141 Wiekszość europejskich i azjatyckich producentów:
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Honda, Hyundai, Jaguar (X300 i XK), Jeep, Kia, Land Rover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Saab, Skoda, Subaru, Toyota, Vauxhall, Volkswagen (VW), Volvo
ISO14230 (KWP2000)
CAN (ISO15765/SAE J2480) Większość samochodów po 2003 roku

Norma nie pozwalała na stosowanie systemu CAN w samochodach osobowych wyprodukowanych przed modelem roku 2003.

Po czym poznać który protokół jest zastosowany:

Standard Piny
J1850 PWM Musi posiadac piny 2,4,5,10,16
J1850 VPV Musi posiadać piny 2,4,5,16 ale nie 10
ISO9141/ISO14230 Musi posiadać piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15
CAN Musi posiadać piny 4,5,6,14,16

Co jest na poszczególnych pinach:

PinOpis
2J1850 Bus+
4Masa nadwozia
5Masa sygnałowa
6CAN High (J-2284)
7ISO 9141/ISO14230 Linia K
10J1850 Bus
14CAN Low (J-2284)
15ISO 9141/ISO14230 Linia L
16Zasilanie (+)

Zawartość naszej strony internetowej jest chroniona prawami autorskimi. Wszelkie prawa zastrzeżone.
 
Witryna S-TECH.PL informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka).
Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek.